Wednesday, June 12, 2013

30-day Birkram Yoga challenge | DAY 9

http://bodieandfou.blogspot.co.uk/
Add caption
Today is a brand new day and I'm so happy about this.

6.30 am yoga class done (and it felt good) 
I just need to fit the 2nd one to catch up on yesterday

Have a craving yesterday was odd because since I had started yoga and changed my lifestyle, the cravings had all gone but I appreciate some days will feel like a breeze on this new journey to a healthy lifestyle and others will feel like hell. 

As a foodie, the major thing that enables me to stick to this new lifestyle, is actually making sure I treat myself with yummy, tasty and heathy dishes so it is not a chore... quite the opposite actually, eating really becomes a pleasure without the guilt of eating the wrong food.
Last night, I couldn't wait to have this healthy salad. It was nice and it made me feel good about myself too, knowing that I hadn't given up.


Breakfast:
1 large glass of lemon with lukewarm water to drink on an empty stomach to cleanse the system + probiotic + colourful strawberries & blueberries salad (colourful & delicious!)

Morning Snack: nectarine Afternoon Snack: 1 soja dessert chocolate flavour + plenty of water throughout the day

Lunch:
Before heading to yoga, I marinated a chicken fillet in sweet chili sauce and grilled it on my return I then added a few steamed asparagus, cashew nuts, green salad, chia seeds et voilà!

Aujourd'hui est un nouveau jour et j'en suis ravie!

Cours de yoga à 6.30 du mat', ça c'est fait (et c'était bien!) 
Il faut juste que j'en place un 2eme dans la journée

Avoir une méga envie de chocolat hier était super bizarre parce qu'il y a bien un truc que j'avais remarqué depuis que j'avais commenceé le yoga et changé mon alimentation, c'est que je n'avais plus ces grosses envies.
Mais bon, j'accepte que certains jours font être faciles et d'autres vont sérieusement me prendre la tête.

Vu que j'adore manger, le seul truc qui me permet de me tenir à ce nouveau changement d'alimentation et style de vie, c'est vraiment de me faire plaisir et de me concocter des petits plats qui sont non seulement sains et équilibrés mais aussi super bon pour que ce ne soit pas une corvée mais au contraire, un vrai plaisir sans me prendre le chou ou me sentir coupable que je ne mange pas les bons aliments.
Hier soir, il me tardait vraiment de manger cette salade. Non seulement, elle était bonne mais en plus, cela m'a fait bien me sentir de manger équilibré et de ne pas avoir abandonner. 


Petit Déj:
1 verre de jus de citron à boire l'estomac vide pour nettoyer le système + une gélule probiotic + une salade de fruits (colorée et délicieuse!)

Morning Snack: nectarine Afternoon Snack: 1 dessert au soja gout chocolat + min. 2 Lt d'eau dans la journée.

Lunch:
Avant d'aller au yoga ce matin, j'ai fait mariné un filet de poulet dans de la sauce au chili aigre douce. A mon retour, je l'ai fait griller, ai ajouté quelques asperges, des noix de cajoux, de la salade et voilà!

0 comments:

Post a Comment