Friday, May 17, 2013

The bedroom of my dreams

Mint stonewashed linen duvet cover styled by Karine Candice Kong for BODIE and FOU
Earlier this week, Francois and I shot our new stonewashed linen collection (see more pics on Instagram).
I wanted to create a happy, uplifting, relaxed bedroom because I was getting fed up with the gloomy weather (I'm still wearing jumpers for crying our loud!) and this beautiful, soft mint stonewashed duvet cover was just perfect. 
I added textures and brought nature indoor by adding this beautiful natural basket (good for storage throughout the house), the MILK table lamp on the floor and this gorgeous Bamboo pendant light (they are so nice it's insane!).
The industrial clothes rail is from here and I'm not sure I'm going to give it back...
The white t-shirts come from Zara, Des Petits Hauts (a French fashion brand) and the market near our holidays home in France.
The wooden rosary on the American Vintage linen dress (far left) is from here and it looks really beautiful on a white wall or displayed like this on a white garnement.
Tomorrow, I'll have the pleasure to work from this bedroom to sort out Mila's clothes and will put everything for sale here. I'll probably sell her pink desk & chair if anyone is interested which you can see here and even better here.

Cette semaine Francois et moi avons photographié notre nouvelle collection de lin lavé (vous trouverez plus de photos sur Instagram)
J'avais envie de créer une chambre qui respirait le bonheur, la joie de vivre parce que franchement, j'en ai ras la casquette de ce temps de chien (je porte encore des pulls au mois de Mai et ca me gonfle!!!) et cette housse de couette en lin de couleur menthe était juste parfaite.
J'ai ajouté de la texture et un peu de douceur dans la pièce avec des petits accessoires de décoration: ce joli panier qui est super pratique pour ranger plein de choses dans toutes les pièces de la maison, la lampe MILK posée au sol (elle a de jolis pieds en bois) et cette magnifique suspension en Bambou que j'adore.
Le portant industriel vient d'ici et je ne suis pas sure que je vais le ramener au bureau...
Les t-shirts blancs viennent de Zara, Des Petits Hauts et du marché de la Teste pas loin de notre maison de vacances en France.
Le chapelet en bois sur la robe en lin American Vintage (a gauche) vient d'ici et il est très joli accroché au mur ou mis en scène sur un vêtement blanc.
Demain je vais avoir le plaisir de travailler de cette pièce pour trier toutes les affaires de Mila et les mettre en vente ICI. Je vais surement vendre son petit bureau rose avec la chaise que vous pouvez apercevoir ici et la.

// Photography: Francois Kong | Styling: Karine Kong

0 comments:

Post a Comment