Friday, July 19, 2013

My Interiors book : day 1 facing the blank page































The idea of writing an interior book is pretty cool and I'm feeling very 'lucky' to have the chance to do it.
I use inverted commas with 'lucky' because I don't really believe in luck...I mean yes there will be a part of it in what you do in life but generally speaking it's more down to the 'get off your ass and make things happen' kind of luck.
I never wrote a book before so I wasn't sure what to do but my lovely agent is chasing me for the content so I had to think really hard about what I wanted to write about. 
So today...I cleared our kitchen table, put a few inspiring images on the wall that I'm facing next to this gorgeous collection by Nelson Sepuvelda, put Vanessa Paradis on and then I started jotting down some ideas, topics and people I wanted to talk about.

And then it came...The inspiration, the vision of this book and I realised that I was very lucky because like the shop, I had the opportunity to put together something very special about all the things that touch me and inspire me: my family, my design heroes, my values, all the amazing, creative people and connections have made since I launched BODIE and FOU and you know what...I think this book writing and I are just gonna be fine!
Have a great weekend! Bises
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
L'idée d'écrire un livre de déco est vachement cool et je trouve que j'ai beaucoup de 'chance' de pouvoir le faire.
J'utilise des guillemets pour le mot 'chance' parce que je ne crois pas trop à la chance...Yeah OK il y a toujours un petit peu de chance dans ce qui nous arrive dans la vie mais en général, c'est plutôt la 'chance du genre bouge tes fesses et ouvre les portes' qui fonctionne vraiment.
Je n'ai jamais écrit de livre alors je n'étais pas vraiment sure de ce que je devais faire mais mon agent qui est adorable, me relance et je dois lui envoyer le sommaire donc il a fallu que je pense très fort à ce dont j'envie d'écrire.
Alors aujourd'hui...j'ai fait le ménage sur notre table de cuisine, j'ai mis quelques images inspirantes sur le mur en face de moi à côté de cette magnifique collection de Nelson Sepuvelda, mis Vanessa Paradis en fond sonore et puis j'ai commencé à noter ce dont j'avais envie de parler, des gens, des sujets.

Et puis elle est venue...L'inspiration, la vision de ce livre et là j'ai réalisé que si, en fait, j'avais vachement de chance, parce que comme le concept storej'avais l'opportunité de créer quelque chose de vraiment spécial et de parler de tout ce qui m'inspirait et ce qui me touchait: ma famille, mes héros du désign, mes valeurs, toutes les personnes géniales et créatives que j'ai rencontré ces dernières années depuis que j'ai lancé BODIE and FOU et vous savez quoi?....Je crois que l'écriture de ce livre et moi, et bien ça va aller, on va s'en sortir.
Passez un bon weekend! Bises

//Photography: By me.

*As mentioned hereI'm picking up my camera again, bear with me, I'm a bit rusty
** I'm not missing my iPhone at all

LEAVE A COMMENT THANKS!
Categories:

0 comments:

Post a Comment