Friday, June 7, 2013

30-day Birkram Yoga challenge | DAY 5

Another practice at 6.30am and....I'm dead. While I was up bright & early yesterday morning, today I was very sleepy, my body was tired, my lower spin stiffed so it wasn't an impressive class on my behalf but that's ok. Every class is different and I may do wonder tomorrow. 
The good thing is that I start seeing positive results around my stomach. I have decided, I will not weight myself during the whole 30-day challenge and just look at my measurements each week. The reason is that in the past, while I could see I was trimming down, the figure on the scales didn't always show the progress (water retention, premenstrual, stress) and it was very disheartening so I'm just going to trust the process for the next 30 days and weight myself at the end of the month. Until then, I'll just focus on one day at the time, doing my challenge and eating healthily.

Breakfast:

Morning Snack: banana Afternoon Snack: 2 nectarines + plenty of water throughout the day

Lunch 
Steamed salmon fillet + 1 spoon of sweet chili sauce + kale salad with spring onions & chia seeds

Diner:
No idea. Our fridge is totally empty and I need to go shopping tonight
Have a great day!

Un autre cours de yoga à 6.30 du mat' et....je suis complètement morte! Alors que hier, je m'étais levée avec une pêche d'enfer, ce matin c'était l'inverse, le corps très fatigué, le bas du dos tendu, j'étais nulle aujourd'hui mais ce n'est pas grave. Chaque cours est différent et demain peut-être que je serais géniale. 
Par contre, le truc positif est que je commence déjà à voir des résultats positifs autour de mon estomac mais j'ai décidée de ne pas me pese pendant les 30 jours du challenge et de ne regarder que mes mesures chaque semaine. Je fais cela parce qu'il y a quelques mois, alors que je voyais clairement que mon corps s'affinait, le chiffre sur la balance ne reflétait pas toujours le résultat (rétention d'eau, avant & après les régles, stress) et franchement, je trouvais cela très décourageant donc je vais juste faire confiance à ce truc et je me peserais à la fin du mois. En attendant, je fais me focaliser sur ce challenge jour après jour et faire en sorte de manger équilibré tous les jours.

Petit Déj:

Morning Snack: banane Afternoon Snack: 2 nectarines + 2 lt d'eau dans la journée

Lunch:

Diner: 
J'en sais rien! Le frigo est vide et il fait que je fasse les courses. Bonne journée!

0 comments:

Post a Comment